KEVÄT 2020

JOOGA 

Joogalajeja on paljon, Marin ohjaukseesa pääset tutustumaan mm. iyengarjooga, hathajooga, vinyasa tai flowjooga, yinjooga ( aerialjooga toistaiseksi tauolla). Yhteistä fyysiselle joogan asanaharjoittelulle on kokonaisvaltaisuus: pyrkimyksenä koko kehon tasapaino ja hyvinvointi, jolloin myös mieli voi hyvin. 

”Yoga” tulee sanskriitin kielestä ja merkitsee yhteyttä, yhteyttä omaan itseen. Joogalle tyypillistä on keskittyminen, hengitysharjoitukset sekä jooga-asentojen yhdistäminen edellisiin. Jooga vahvistaa, vetreyttää, virkistää ja joogalajista riippuen suosittelemme joogaa kaikille. 

Jooga on parasta myös faskioille, sillä liikkeet ovat monipuolisia: liikelaajudet, suunnat ja tempo vaihtelee eli joogaharjoittelu edistää faskoiden nesteyttämistä ja siten kehosi pysyy elastisena ja joustavana. Erityisesti YINJOOGA edistää faskoiden hyvinvointia ja venyvyyttä

Tervetuloa joogaamaan keväällä 2020!

LEMPEÄ JOOGA 11 kertaa a 90 min 


Suoritatko sinäkin arkea: niin että kehon- ja mielenhuolto vaatii mielestäsi kovaa treeniä ja hikeä? Tälläkin on paikkansa, mutta etenkin jos tai kun arki itsessään on kuormittavaa, tasapainon ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi suorittamisesta irtipäästävä mutta kuitenkin fyysinen harjoitus, voi olla juuri sitä mitä niin kehosi kuin mielesi eniten tarvitsee ♥

Tämä kurssi on suunnattu kaikenikäisille - ja kuntoisille, et tarvitse aiempaa joogakokemusta voidaksesi osallistua.

Kurssi on kokonaisvaltaisesti hyvinvoinnin edistämiseen ja kehon huoltamiseen suunnattu joogakurssi. Teemme niin yin- kuin restoratiivistakin joogaa eri teemoilla ja toisinaan yhdistämme harjoitukseen myös Sointukylpyä ja äänimaljoja. Toisinaan saatamme yhdistää myös voimakkaampaa ja dynaamisempaa ( yang-tyyppistä flow ) harjoitusta yiniin.

Voit osalllistua koko kevääseen, jolloin kertoja on yhteensä 11 tai kertamaksulla ( jos tai kun tilaan mahtuu


AJANKOHTA maanantaisin 13.1 - 30.3 yhteensä 11 kertaa ( ei viikolla 8) klo 19 - 20.30

PAIKKA: Kulttuuritalo Villi
HINTA 192, 50e // kertamaksu 20e


LISÄTIETOJA JA ILMOITTAUTUMISET This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


PILATES 

Pilates-harjoittelulla vahvistamme kehon käyttämättömiä lihaksia ja liian aktiivisia lihaksia rentoutamme, sillä olipta sitten sohvaperuna tai aktiiviliikkuja, kehossasi on molempia! Istuminen kiristää lonkan seutua ja kova harjoittelu jumittaa koko kroppaa. Pilates-harjoittelu suuntautuu kehon syvien vatsa- ja selkälihasten aktivointiin sekä pinnallisten lihasten rentouttamiseen.

Vain säännöllisellä harjoittelulla kehosi oppii uuden ryhdin, lihastasapaino muuttuu pikkuhiljaa ja hengitystekniikkasi paranee. Huomaat eron niin arjessa kuin omassa harjoittelussasikin. Voima lähtee aina kehon keskustasta.

Pilates-harjoittelua suosittelemme kaikille, sillä vahva korsetti suojaa kehoa loukkaantumisilta, etenkin ikääntyessä. Kun treenaat kovaa, on täysin mahdollista että pinnalla olevat lihakset ovat vahvoja mutta tuki heikko, jolloin altistut esim selkäongelmille. 

Pilates suojaa selkävaivoilta, mutta soveltuu erittäin hyvin myös esim selän kuntouttamiseen. 

Marilla on yli 10 vuoden kokemus pilates-tuntien ohjaamisesta, joten saat tunneilla tarvittaessa myös henkilökohtaista ohjausta. 

PILATES ALKEISKURSSI 

Kiinnostaako PILATES-harjoittelu? Tai olet joskus kokeillutkin pilatesta, mutta haluaisit vielä kerrata perusasioita?

Tällä viikonloppukurssilla kertaamme PILATEKSEN PERUSTEET: hengitys, keskivartalokorsetin aktivointi - mitä, miksi ja miten. Käymme läpi perusteet: mitä ja miten. Eli miten hengitys yhdistyy liikkeeseen, miksi ja mitä ovat napatuki ja lapatuki. Näitä termejä kuulet käytettävän ihan jumppatunneillakin, mutta tiedätkö oikeasti mistä on kyse? Edelleen herättelemmä kehoa oivaltamaan missä Pilateksessa on kyse: miksi ne syvät lihakset ja miten saadaan toimimaan. 

SOPII KAIKILLE. Ja jos innostut, tästä on sitten hyvä jatkaa pilates-harjoittelua :)

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka voi oppia vain harjoittelemalla. Siksi perusteiden kertaaminen on hyväksi kenelle tahansa - keho oppii ja muistaa, ja usein meidän pitää ensin oppia pois vanhoista tottumuksista. Vasta sen jälkeen keho on avoin oppimaan uutta - riippumatta siitä minkä ikäisenä aloitat.



KURSSIN AJANKOHTA la ja su 11. - 12.2 klo 12 - 14

KURSSIPAIKKA Yhteisötalo Vinski, Tehdaskadulla Salossa

KURSSIN HINTA 50e

LISÄTIETOJA JA ILMOITTAUTUMISET This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


PILATES ALKEISJATKOKURSSI 11 kertaa

Tämä kurssi on suunnattu Pilateksen alkeiskurssin käyneille ( = uusi viikonloppukurssi 11- 12.1.2020) tai perusteet muuten hallitseville. Kertaamme kurssin kuluessa perusasioita ja teemme lempeää kehonhuollollista, mutta tehokasta pilates-harjoitusta pienessä ryhmässä, jossa saat paljon henkilökohtaista ohjausta. 


Kurssin tavoitteena on mm vahva keskivartalokorsetti eli niin vatsa kuin selkäkin tulevat tällä kurssilla treenatuksi , erityisesti syvät lihakset. MUTTA silloin kun pinnalliset lihakset ( esim, lonkan koukistajat tai vaikka pakarat ) ovat kireitä, syvien lihasten aktivointi on lähes mahdotonta. SIKSI kurssilla teemme kehonhuollollista harjoitusta, jossa myös vapautamme ja rentoutamme näitä kireyksiä ( tueksi suosittelen myös yinjoogaa :) -

Huomaat eron niin ulkoisessa ryhdissäsi kuin kehosi olotilassa jo yhden harjoituskerran jälkeen. Mutta vain säännöllisellä harjoittelulla voit ylläpitää näitä vaikutuksia.

PILATES-harjoittelusta on hyötyä silloin, kun
- kehossasi on jo jotain pientä kremppaa esim selän kanssa
- haluat vahvan keskivartalokorsetin (joka tukee niin treentessa mitä tahansa lajia kuin istumatyöläiselle)


AJANKOHTA maanantaisin 13.1 - 30.3 yhteensä 11 kertaa ( ei viikolla 8) klo 17 - 17.55

PAIKKA: Kulttuuritalo Villi
HINTA 165e


PILATES JATKOKURSSI 11 kertaa

Tämä kurssi on suunnattu pilateksen perusteet hallitseville.
Tämä kurssi on tarkoitettu Sinulle, joka haluat hiukaan haastaa kehoasi; paitsi vahvaa korsettia tarvitsemme myös liikkuvutta, jotta keho olisi voimakas ja vahva!

Pilateksella saat erityisesti syvät lihakset ja keskivartalokorsetin toimivaksi, mutta kun perusasiat on hallussa, pystyt haastamaan itsesi monipuoliseen ja jopa toiminnalliseen treeniin.

Teemme lempeää mutta tehokasta ja KOKO kehoa haastavaa pilates-harjoitusta, jossa käytämme paljon myös erilaisia välineitä ( pallo, kuminauha, rulla, rengas )

Mari opettanut pilatesta reiluisti yli 10 vuotta, joten harjoitusta voidaan räätälöidä jokaisen tarpeiden ja kehon mukaan .



LISÄTIETOJA JA ILMOITTAUTUMISET This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

AJANKOHTA maanantaisin 13.1 - 30.3 yhteensä 11 kertaa ( ei viikolla 8) klo 18 - 18.55

PAIKKA: Kulttuuritalo Villi
HINTA 165e


***********************************************************************************************************************************************************************


Muistathan, että kurssi-ilmoittautuminen on aina sitova ja peruutukset on tehtävä viimeistään 48h ennen kurssin alkamista, muutoin perimme kurssin hinnan kokonaisuudessaan.